Sailing school NACRA 17.

If you have released a new addon for VSF, please announce it here.

Sailing school NACRA 17.

Postby jpb63 » Sat Jan 21, 2017 1:16 pm

Hello,
I try to realize a small catamaran sports to train to sail in VS.
This "Nacra 17" V2 can be used in sailing school.
I envisage a "Nacra 17" version 3 with operational foils for racing.
I would like to find followers to help me develop this category.

----------------------------
Bonjour,
j'essaie de réaliser un petit catamaran sportif pour s'entrainer à la voile dans VS.
Ce "Nacra 17" V2 peut- être utilisé en école de voile.
j'envisage un "Nacra 17" version 3 avec des foils opérationnels pour régater.
J'aimerai trouver des adeptes pour m'aider à développer cette catégorie.
jpb

https://drive.google.com/file/d/0B0TjRB ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0TjRB ... sp=sharing

Image
Image
jpb63
 
Posts: 38
Joined: Wed Jan 18, 2017 3:17 pm
Location: France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Re: Sailing school NACRA 17.

Postby pascal72 » Mon Jan 23, 2017 11:52 am

Hello,

This small catamaran model looks very good on screens and also seems sailing well in VSF : don't hesitate to ask if you need some help..

Greetings from Le Mans (France)

----------------------------

Bonjour,

Ce petit modèle de catamaran rend très bien sur les photos d'écran et semble aussi bien naviguer dans VSF : ne pas hésiter à demander si besoin d'aide..

Salutations du Mans (France)
User avatar
pascal72
 
Posts: 72
Joined: Mon Jun 18, 2012 2:22 pm
Location: Le Mans - France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Re: Sailing school NACRA 17.

Postby jpb63 » Mon Jan 23, 2017 3:11 pm

Hello Pascal,

Thank you for your comments on the catamaran.
VSF is really very good adapt for navigation on the water and with my cockpit of dinghy one has the sensations of being really at the helm.

I had a few years ago realized a version 1 of Nacra 17.
Today, I animated small "favors" on the shrouds to observe the position of the wind as in reality (strand style of wool for helicopters).
The characters in recall are positioned gradually according to the gaits, because I have named these characters "sailb3l.x" and "sailb2r.x" and parameterized "Parts .cfg" so that they follow the rotation axes of the main sail at best.
On the other hand, these displacements would deserve movements of legs and arms and there is a little galley with "Deep Exploration" ... And besides, I do not know if VSF will be able to take them into account ?

You who know the system well, what do you think ?

--------------------------------------------------------
Bonjour Pascal,

Merci pour vos remarques sur le catamaran.
VSF est vraiment très bien adapter pour la navigation sur l'eau et avec mon cockpit de dériveur on a bien les sensations d'être réellement à la barre.

J'avais il y a quelques années réalisé une version 1 du nacra 17 .
Aujourd'hui, j'ai animés des petites " faveurs "sur les haubans pour observer la position du vent comme dans la réalité ( style brin de laine pour les hélicoptères) .
Les personnages en rappel se positionnent progressivement en fonction des allures , car j'ai nommer ces personnages "sailb3l.x" et "sailb2r.x" et paramétré "Parts .cfg" pour qu'ils suivent les axes de rotation de la GV au mieux.
Par contre, ces déplacements mériteraient des mouvements de jambes et de bras et là, c'est un peu la galère avec "Deep Exploration" ... Et de plus, je ne sais pas si VSF pourra les prendre en compte ?

Vous qui connaissez bien le système, qu'en pensez-vous ?

Cordialement.
jean Pierre
jpb63
 
Posts: 38
Joined: Wed Jan 18, 2017 3:17 pm
Location: France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Re: Sailing school NACRA 17.

Postby pascal72 » Tue Jan 24, 2017 11:05 am

Hello Jean Pierre,

I asked confirmation to Ilan for your animated characters and I think you should use the standards pilots (with pilot.cfg files) for that.. you can see an example in this small video :

PLAY_VIDEO

Personnally, I still didn't test the actions on sails with sailing pilots but I did it with rowing pilots (the action depends on the throttle engine) and it works very well.. another video :

PLAY_VIDEO

Cheers, pascal

-----------------

Bonjour Jean Pierre,

J'ai demandé confirmation à Ilan et je pense que pour l'animation de vos personnages, il vaut mieux utiliser les animations de pilotes standard avec leur fichier de configuration,

Personnellement, je n'ai pas encore testé cette possibilité avec des pilotes animant des voiles, mais je l'ai fait avec des rameurs (action liée au moteur) et cela fonctionne bien.

Cordialement , pascal
User avatar
pascal72
 
Posts: 72
Joined: Mon Jun 18, 2012 2:22 pm
Location: Le Mans - France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Re: Sailing school NACRA 17.

Postby jpb63 » Tue Jan 24, 2017 12:25 pm

Hello Pascal,
Very nice these boats with these animated characters.
I noticed the one that moves not on the deck according to the orientation of the wind or the tack point.
Perhaps Ilan can give us the best tip ?
What utility do you use to animate them so well in VS ?

------------------------------------------------
Très sympa ces bateaux avec ces personnages animés .
J'ai remarqué celui qui se déplace pas sur le pont suivant l'orientation du vent ou du point d'amure.
Ilan pourra peut-être nous communiquer la meilleure astuce ?
Quel utilitaire utilisez-vous pour (si bien) les animer dans VS ?

A bientôt.
Jean Pierre
jpb63
 
Posts: 38
Joined: Wed Jan 18, 2017 3:17 pm
Location: France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Re: Sailing school NACRA 17.

Postby pascal72 » Thu Jan 26, 2017 12:30 pm

Hello Jean Pierre,

You will find the informations for the standard pilot.cfg file on Ilan's Virtual Sailor site at the bottom of this page : http://hangsim.com/vs/boat.php

To make the animations, I use my old 3DS Max.. tested with GMax but difficult to export complex ones. You can use Deep Exploration or also Blender.

Regards, pascal

-------------------

Bonjour Jean Pierre,

Toutes les infos concernant la configuration des fichiers config pour les pilotes standard se trouvent en bas de la page sur le lien indiqué juste au dessus.

Pour réaliser ce genre d'animations, j'utilise mon vieux 3DS Max.. avec GMax, les animations complexes s'exportent mal. Blender le fait aussi (non testé).

cordialement , pascal
User avatar
pascal72
 
Posts: 72
Joined: Mon Jun 18, 2012 2:22 pm
Location: Le Mans - France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Re: Sailing school NACRA 17.

Postby jpb63 » Fri Jan 27, 2017 8:36 am

Hello Pascal,

I never used "Blender" by cons I know a little "3DS Max". As soon as I have a moment, I will try to animate the members of my characters
in sub-animation of "sailb3l.x" and "sailb2r.x" ....
On the other hand, I did not find the range of values of the datarefs "sailb" to synchronize all my movements during the rotation ?

With "Deep Exploration 6.5", I managed an animation, but recording in .X or .XX does not work !!!

------------------------------------------------------------------
Je n'ai jamais utilisé "Blender " par contre je connais un peu "3DS Max". Dès que j'ai un moment , je vais essayer d'animer les membres de mes personnages en sous-animation de "sailb3l.x" et "sailb2r.x" ….
Par contre, je n'ai pas trouvé la plage de valeurs de la datarefs "sailb" afin de synchroniser tous mes mouvements durant la rotation ?

Avec "Deep Exploration 6.5", j'ai réussi une animation, mais l'enregistrement en .X ou .XX ne fonctionne pas !!!

A+ jp
jpb63
 
Posts: 38
Joined: Wed Jan 18, 2017 3:17 pm
Location: France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Re: Sailing school NACRA 17.

Postby pascal72 » Fri Jan 27, 2017 2:18 pm

Hello Jean Pierre,

I don't think you can animate sailb.x : it seems they are static parts only, coded in VSF to rotate upon the wind's direction.

It's the reason why I said the pilot option was better to do what you want, but I am afraid that in this case, the animation will be only active when changing tack ?

And then no active upon small changes of the wind's direction.. There are still a lot of things to test in VSF..

----------------

Je ne pense pas que l'on puisse animer sailb.x : ce sont uniquement des éléments statiques, codés dans VSF pour tourner selon la direction du vent.

C'est pour cette raison que l'utilisation des pilotes standard semble plus indiquée pour animer ceux-ci.. mais l'animation risque de ne se déclencher qu'au virement de bord ?

Et dans ce cas, pas selon de petites modifications de l'axe du vent.. Il y a encore beaucoup de choses à tester dans VSF..

pascal
User avatar
pascal72
 
Posts: 72
Joined: Mon Jun 18, 2012 2:22 pm
Location: Le Mans - France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Re: Sailing school NACRA 17.

Postby jpb63 » Sun Jan 29, 2017 11:10 am

Hello pascal,

You have reasons:

Animations made in a "pilot object" are not supported
If this "pilot object" is renamed with one of the moving part names of the vehicle.

Animations in # .pilot files are triggered by the "pilot # .cfg" file settings, but they do not take into account the character positions on the deck in the "windward" and "downwind" style.

So, my current system of character movements is not perfect, but it is more realistic to simulate character positions on a bridge at all points of sailing .

I think it would be necessary for IAN to develop its "pilot # .cfg" file or enable the ".X" files of motion of the vehicle to be animated.

------------------------------------------------------
Voue avez raisons :

Les animations réalisées dans un "objet pilote" ne sont pas prises en charge
si cet "objet pilote" est renommé avec un des noms de pièces en mouvement du véhicule.

Les animations des fichiers #.pilot sont déclenchées par les paramétrages de fichier "pilote #.cfg " , mais ils ne prennent pas compte des positions de personnages sur le pont aux allures "face au vent" et "vent arrière".

Donc, mon système actuel de mouvements de personnages n'est pas parfait , mais il est plus réaliste pour simuler des positions de personnages sur un pont à toutes les allures.

Je pense qu'Il faudrait que IAN développe son fichier" pilote #. cfg " ou permette de sous animer les fichiers " #.X" pièces en mouvement du véhicule.

jpb
jpb63
 
Posts: 38
Joined: Wed Jan 18, 2017 3:17 pm
Location: France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Re: Sailing school NACRA 17.

Postby jpb63 » Thu Feb 02, 2017 10:46 am

The Nacra 17 catamaran v2 can be downloaded here:

Http://library.qualitysimulations.com/b ... ial=latest

Thanks to Pascal for his informations.
If you have any suggestions for accommodations ... leave me a small message.

-------------------------------------

le Nacra 17 catamaran v2 est téléchargeable ici :

http://library.qualitysimulations.com/b ... ial=latest

Merci à Pascal pour ses informations.
Si vous avez des suggestions d'aménagements … laissez-moi un petit message.
jpb63
 
Posts: 38
Joined: Wed Jan 18, 2017 3:17 pm
Location: France
Preferred Sim: Vehicle Simulator

Next

Return to VSF Addon Releases

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron